استفاده از قرص نعناع برای گیاهان دریایی

اثر ضد اسپاسم چندین آزمایش که عمدتاً در ژاپن انجام شده است نشان می دهد که اسانس نعناع اسپاسم روده ناشی از روش هایی مانند تنقیه باریم یا آندوسکوپی شکم را کاهش می دهد.

همچنین می توان گفت آزمایشات زیادی بر قرص نعناع انجام شده تا اثر آن را بر اسپاسم بدن تشخیص دهند

برخی از این کارآزمایی‌ها نشان می‌دهند که ممکن است به همان اندازه یا حتی بیشتر از یک ضد اسپاسم معمولی که با تزریق تجویز می‌شود، مؤثر باشد13،17.

چندین مطالعه منتشر شده در سال 2012 اثر ضد اسپاسم نعناع فلفلی را در بیمارانی که تحت آندوسکوپی قرار گرفته اند تأیید می کند، اثری که با کاهش درد همراه است.

اثربخشی احتمالی سوء هاضمه پنج کارآزمایی بالینی با 484 بیمار مبتلا به سوء هاضمه عملکردی (غیر اولسراتیو) برای آزمایش اثربخشی اسانس نعناع فلفلی در ترکیب با روغن زیره انجام شد.

به طور کلی، نتایج نشان می دهد که چنین آماده سازی می تواند درد شکم را در تقریباً 95٪ از بیماران تحت درمان تسکین دهد و اثراتی مشابه سیزاپراید، یک داروی معمولی که برای درمان این اختلالات گوارشی استفاده می شود، ارائه می دهد.

نویسندگان مروری که در سال 2002 منتشر شد، اشاره می‌کنند که ترکیب نعناع/ زیره یک درمان معتبر و بی‌خطر برای تسکین علائم سوء هاضمه است، به‌ویژه از آنجایی که داروها اثر بسیار محدودی برای این نوع اختلالات گوارشی دارند.

با این حال، یک مطالعه منتشر شده در سال 2012 نشان می دهد که ترکیبی از دوز خوراکی لافوتیدین و روغن نعناع فلفلی pH داخل معده را سریعتر از لافوتیدین به تنهایی افزایش نمی دهد و نشان می دهد که نعناع اسیدیت معده و رفلاکس معده را کاهش نمی دهد

سردرد دو کارآزمایی بالینی اولیه برای آزمایش اثربخشی کاربرد اسانس نعناع فلفلی در تسکین سردردهای مربوط به تنش انجام شده است با توجه به جدیدترین، مالیدن شقیقه ها با محلول الکلی حاوی 10٪ اسانس به اندازه 1000 میلی گرم استامینوفن (Tylenol®) موثر است.