به کار بردن میلگرد میانه برای ساخت کفش مجلسی

برای سازه های قاب بتن مسلح (RC)، اعمال میلگرد میانه طولی پیوسته بیشتر در تیرها موثرترین راه برای بهبود مقاومت در برابر فروریختگی پیشرونده است.

با این حال، یک قاب RC امکان تجربه مکانیسم‌های فروپاشی متعدد را دارد. یک قاب RC ممکن است نه تنها دچار فروپاشی پیشرونده ناشی از حذف ستون بحرانی شود، بلکه ممکن است در زیر زمین لرزه های قوی دچار فروپاشی جانبی نیز شود. نیاز ستون ضعیف تیر قوی (SCWB) در طراحی لرزه ای اجازه تقویت طولی بیش از حد در تیرها را نمی دهد.

برای حل این تناقض، یک مطالعه قبلی یک پیکربندی جدید میلگرد پیچ خورده (KB) را برای افزایش مقاومت لرزه ای و فروپاشی پیش رونده قاب های RC پیشنهاد کرد.

میلگرد

این مطالعه برای انجام اعتبار سنجی تجربی بیشتر و بررسی رفتارهای فروپاشی پیشرونده قاب‌های RC با پیکربندی‌های KB انجام شد. ابتدا، یک آزمایش فروپاشی پیشرونده شبه استاتیکی شامل 9 زیرسازه قاب RC انجام شد. نتایج آزمایش نشان داد که استفاده از KBs می‌تواند ظرفیت بارگذاری و تغییر شکل را تحت مکانیسم زنجیره‌ای زیرسازه‌های RC افزایش دهد.

برای زیرساخت‌های RC، تأثیرات بر رفتارهای فروپاشی پیشرونده از پارامترهای ساختاری مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت. دوم، شبیه‌سازی‌های المان محدود برای مدل‌سازی رفتار نمونه‌های آزمایشی انجام شد.

این مطالعه به طور تجربی تأیید کرد که پیکربندی KB می‌تواند مقاومت‌های فروپاشی پیشرونده سازه‌های قاب RC را بهبود بخشد و مکانیسم فروپاشی پیش‌رونده زیرساخت‌های قاب RC جدید با پیکربندی‌های KB را روشن کرد.

رایج ترین نوع میلگرد فولاد کربنی است که معمولاً از میلگردهای گرد نورد گرم با الگوهای تغییر شکل حک شده در سطح آن تشکیل شده است. فولاد و بتن دارای ضرایب انبساط حرارتی مشابهی هستند، بنابراین یک عضو سازه بتنی تقویت شده با فولاد، با تغییر دما، حداقل تنش دیفرانسیل را تجربه خواهد کرد.

اندازه‌های میله ایالات متحده/امپریال قطر را در واحدهای 1⁄8 اینچ (3.2 میلی‌متر) برای اندازه‌های میله شماره 2 تا 8 نشان می‌دهند، به طوری که قطر #8 = 8⁄8 اینچ = 1 اینچ (25 میلی‌متر) است.