خرید زغال بدون بو و دود در بازارهای داخلی

چوب ٬ در همه حال به عنوان  یکی از منبع های تامین انرژی انسان ها به شمار می آید.

ازسوزاندن چوب یا استخوان حیوانات، زغال به دست می آید که در اثر حرارت دادن، آب و گازهای نهفته اش از دست می رود و فقط جسم جامدی برجای می ماند که این ماده اسفنجی و سیاه و شکننده است که تقریبا می توان آن را کربن خالص دانست .

برای خرید زغال با خصوصیات عالی یعنی زغال بدون بو ٬ بدون دود و گاز و دوام بالا و…در بازارهای داخلی میتوان به یکی از شهرهای استان فارس ٬ شهرستان جهرم که در واقع پنجمین شهر بزرگ در جنوب ایران و به عنوان قطب تولید کننده زغال است که باتوجه به استاندارد های زیست محیطی زغال تولید می کند اشاره کرد .

خرید زغال بدون بو و دود در بازارهای داخلی

قیمت انواع زغال باکیفیت در بازار

قیمت انواع زغال باکیفیت در بازار

انواع زغال :

  • لیمو

از چوب درختان مرکباتی مثل: لیمو، نارنج، پرتقال، لیمو شیرین و…زغال لیمو تهیه می شود .

این نوع ذغال دوام بالایی دارد و یکدست و آرام می‌سوزد. کاربرد اصلی آن برای مصرف قلیان است. 

  • فشرده 

 از قطعات خرده چوب، کاه و …زغال فشرده تهیه می‌شود. کیفیت این نوع زغال از نوع معمولی پایین‌تر ٬ ارزان‌تر و بادوام تر است.کاربرد اصلی اش برای کباب یا گریل کردن است.

مصارف

زغال چوب در زندگی روزمره ی ما انسانها کاربردهای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به ایجاد کردن شعله برای پخت و پز، ساخت ماسک ضدگاز، قلیان، مصارف هنری، دارویی، استفاده در صنعت فولاد و … اشاره کرد.

برای اطلاع از موجودی کالا و لیست  قیمت زغال بدون بو و دود و کیفیت بالا در بازار ؛فروشندگان٬ تولیدکنندگان  ٬ واردکنندگان ٬ خریداران می توانند وارد سایت های معتبر خرید عمده زغال شوند.

موارد استفاده از زغال

موارد استفاده از زغال

موارد استفاد از زغال چوب :

  • مصرف توتون و تنباکو
  • پخت و پز
  • تهیه فولاد

خصوصیات زغال با کیفیت بالا:

  • بدون باد زدن روشن بماند و خاموش نشود
  • دوام بالایی داشته باشد
  • بدون دود 
  • بدون گاز و بو 
  • بدون جرقه
  • حرارت بالایی داشته باشد
  • خاکستر زیادی تولید کنند

تفاوت زغال بدون بو صنعتی و سنتی

تفاوت زغال بدون بو صنعتی و سنتی

 زغال چوبی که  به صورت سنتی تهیه می شود با سوختن چوب در فضایی بسته انجام می‌شود در این روش گازهای سمی در سلامت انسان‌ها، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی تأثیر منفی میگذارد .

بنابراین مقدار آلایندگی درکوره‌های صنعتی با کوره‌های سنتی، قابل مقایسه نیست .

در کارگاه‌های صنعتیاز سوخت فسیلی مانند نفت، گازوئیل و بنزین و گاز برای تولید زغال استفاده می شود در این صورت آلایندگی بیشتری ایجاد می کند .

به دلیل دور بودن کوره‌خانه‌ها از شهر و نبود گازکشی و نرسیدن سوخت، بارها محصول یک کوره‌ صنعتی از بین رفت و بدون استفاده شده و ضرر زیادی به صاحب کوره‌خانه وارد شده است.

 در روش سنتی از چوب و سبوس برنج استفاده می‌شود بنابراین این پوشال‌ها خلأ را کنترل می‌کنند پس کیفیت زغال مرغوب‌ترمی شود.

در روش صنعتی وجود خلأ، باعث تولید گاز منواکسیدکربن می‌شود و کیفیت زغال‌ پایین می آید  و مشتریان هم به خرید این نوع زغال رغبتی نشان نمی دهند و در زمان فروش زغال مقدار فروش نیز کمتر خواهد بود .

در کوره‌های صنعتی تولید کنندگان حداقل به یک ماه زمان برای تولید زغال نیاز دارند.

ولی در کوره‌های سنتی در مدت زمان 15 روز می‌توانند زغال باکیفیت تهیه کنند.پس در کوره های سنتی در زمان برای تولید زغال صرفه جویی می شود .

پس در این صورت؛ زغال بدون بو ٬ بدون دود ٬ بدون گاز و… ایجاد شده در گارگاههای سنتی نسبت به صنعتی مرغوب تر و با کیفیت بالایی خواهد بود .در این صورت بهترین نوع زغال نیز به حساب می آید. 

از مرغوب ترین زغال های سنتی هم زغال لیمو و زغال پسته  را میتوان نام برد .

خریداران زغال بدون بو درجه یک

خریداران زغال بدون بو درجه یکخریداران زغال بدون بو درجه یک می توانند برای سفارش محصول مورد نظر خود به صورت عمده و همچنین اطلاع از آخرین قیمت انواع مختلف زغال های موجود در بازار به سایت های معتبر مراجعه نمایند. فروشنده زغال بدون بو برای جلب رضایت خریداران اقدام به عرضه محصول با قیمت های مناسب می نمایند. در فروشگاه زغال اینترنتی بهترین محصول به خریدار زغال بدون بو عرضه می شود.