خوردن خرما خاصویی خشک باعث جلوگیری از بیماری سرطان می شود

خرما خاصویی خشک رطوبت کمی دارد و اگر به درستی نگهداری شود تقریباً 5 سال قابل خوردن است، در حالی که خرمای تازه به دلیل داشتن رطوبت، ماندگاری کمتری بین 8 تا 10 ماه دارد. خرمای خشک معمولاً در بسیاری از کشورها یافت می شود، زیرا صادرات و نگهداری آن آسان است. خرمای خشک و تازه را می توان در فریزر یا یخچال نگهداری کرد.

خرمای خشک ممکن است شبیه کشمش بزرگ یا انگور پژمرده طولانی باشد. فرآیند کم آبی باعث این چروک شدن پوست می شود. خرمای تازه پر و سفت است و در رنگ های قرمز و مشکی موجود است. نسبت به خرمای خشک چین و چروک کمتری دارند. اجازه دهید نگاهی به برخی از عوارض مصرف خرمای خشک بیاندازیم.

در حالی که مصرف محدود خرمای خشک بی خطر است، مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به عوارض جانبی زیر شود.

زنان باردار و مادران شیرده باید قبل از مصرف خرما با پزشک مشورت کنند. ما نگاهی به چند نکته ساده برای انتخاب و نگهداری خرمای خشک خواهیم داشت.

خرما خاصویی خشک

خرما انواع مختلفی دارد اما هنگام خرید این تنقلات خوشمزه باید این نکات را در نظر داشته باشید. در حالت ایده آل، به دنبال خرماهایی باشید که چاق و براق هستند. از خرماهایی که لکه های سفید روی آنها وجود دارد و به سختی لمس می شود خودداری کنید. خرمای خشک به راحتی در خواربارفروشی محلی، بازار کشاورز یا آنلاین در دسترس است.

در حالت ایده آل، خرما را باید در ظرف دربسته در جای سرد و خشک در دمای اتاق نگهداری کنید و تا 2 ماه قابل استفاده باشد. همچنین می توانید خرما را بین 6 ماه تا 1 سال در یخچال نگهداری کنید. این باعث می شود خرما طراوت و طعم خود را حفظ کند.

خرمای خشک مجموعه ای از فواید سلامتی را ارائه می دهد. آنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آنها می توانند به هضم غذا کمک کنند و سلامت قلب و عروق، استخوان و پوست را بهبود بخشند. آنها همچنین انرژی را افزایش می دهند زیرا قندهای طبیعی بالایی دارند. آنها منبع غنی آهن هستند و به مدیریت کم خونی نیز کمک می کنند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خرما به تقویت سلامت مو نیز کمک می کند. سعی کنید خرمای خشک را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود در مقادیر متوسط قرار دهید تا از فواید فراوان آن بهره مند شوید.

خرماهای خشک را می‌توان بدون دست مصرف کرد یا می‌توان آن را بدون هسته یا با پر کردن پر کرد و از آن در دستور العمل‌هایی مانند بلغور جو دوسر، سالاد و اسموتی‌ها استفاده کرد.

خرما سرشار از سوربیتول است که می تواند حرکات روده را بهبود بخشد. از این رو، افراد مبتلا به اسهال، IBS یا سایر حساسیت ها باید از مصرف خرما خودداری کنند.

روزی چند عدد خرما بخوریم؟

خوردن 100 گرم یا یک مشت خرما توصیه می شود. اگرچه، مقدار ممکن است از فردی به فرد دیگر بر اساس نیاز کالری آنها متفاوت باشد.

خرمای خشک چگونه درست می شود؟

خرمای خشک را با قرار دادن خرما در سینی بیرون از خانه برای چند روز در آفتاب تهیه می کنند.

آیا خرما ضد التهاب است؟

بله، خرما دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است تورم را در نواحی مختلف بدن کاهش دهد (18)، (19).

آیا فرد دیابتی می تواند خرما مصرف کند؟

بله، خرما دارای شاخص گلیسمی پایینی است که آن را برای مصرف افراد دیابتی ایده آل می کند (20).