سارقی که با دزدیدن عدس برای عدسی دستگیر شد

تمام فواید عدس برای بدن ما
عدس مواد با ارزشی برای تعادل ماست ترکیب منحصر به فرد آنها آنها را به غذایی با هزاران فضیلت تبدیل می کند که در بسیاری از فرآیندهای بدن ما نقش دارند به ویژه:

آنها قند خون را تثبیت می کنند: رژیم غذایی غنی از عدس برای عدسی به کنترل سطح قند خون کمک می کند این اعتبار عمدتاً به دلیل فیبرهایی است که هضم کربوهیدرات ها و جذب قندها را کند می کند این حبوبات همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، بنابراین به طور کامل در رژیم غذایی مناسب برای دیابتی ها گنجانده می شوند.

آنها سطح کلسترول “بد” را کاهش می دهند: عدس منبع خوبی از مس است، یک ریز مغذی که نقش تعیین کننده ای در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله متابولیسم کلسترول دارد آنها همچنین سرشار از فیبرهای غذایی هستند که به تمیز نگه داشتن شریان ها و محدود کردن جذب لیپیدها، کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند.

آنها با هم دوست هستند: علاوه بر فیبر و مس، عدس دارای مقادیر قابل توجهی فولات و منیزیم است اولی به کاهش سطح هموسیستئین در بدن کمک می کند، ماده ای که اگر بیش از حد وجود داشته باشد، یک عامل خطر مهم قلبی عروقی است منیزیم در عوض خاصیت ارتجاعی رگ ها را بهبود می بخشد، به حفظ ضربان قلب منظم کمک می کند و گردش خون خوب را تضمین می کند.

آنها به مبارزه با خستگی کمک می کنند: یکی از دلایل خستگی مزمن کمبود آهن است، عنصری که هموگلوبین را می سازد که به نوبه خود در انتقال اکسیژن در خون نقش دارد هموگلوبین برای اکسیژن رسانی به سلول های بدن ما از جمله ماهیچه ها ضروری است و در صورت ناکافی بودن باعث ضعف و خستگی می شود مصرف عدس یک راه عالی برای کمک به پر شدن آهن است، به طوری که در پیشگیری از حالت های کم خونی و علائم مرتبط کمک می کند.

آنها نظم روده را تقویت می کنند: سهم عدس در سلامت روده بیش از همه در فیبرها نهفته است اگر از یک طرف، اینها به نفع توسعه یک فلور میکروبی مفید باشند، از سوی دیگر به ایجاد مدفوع نرم و هیدراته کمک می کنند، دفع آسان تر، و حرکت روده را تشویق می کنند.

آنها برای استخوان ها مفید هستند: عدس حاوی مقادیر متوسطی ویتامین K است، ماده ای که در سلامت سیستم اسکلتی نقش دارد در واقع، ادغام آن به عملکرد صحیح برخی از پروتئین ها کمک می کند، که برای حفظ کانی سازی و تراکم استخوان ضروری هستند.

آنها به حفظ وزن سالم کمک می کنند: عدس کم کالری، سرشار از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده است که هضم را کند می کند و باعث احساس سیری می شود علاوه بر این، با ثابت نگه داشتن سطح قند، به جلوگیری از نوسانات قند خون بین یک وعده غذایی و دیگری کمک می کند و وسوسه تسلیم شدن به یک یا چند میان وعده برنامه ریزی نشده را کاهش می دهد.

آنها در دوران بارداری عالی هستند: مصرف عدس مطمئناً یک عادت خوب برای زنان باردار است در واقع، این حبوبات حاوی اسید فولیک است، یک ماده مغذی ضروری برای اطمینان از رشد صحیح عصبی جنین و کاهش خطر ناهنجاری های نوزادی.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.