صابون زغال بامبو باعث بقای نسل صفویه شد

وقتی ویروسی با ویژگی‌های کووید-۱۹ با آب و صابون تماس پیدا می‌کند چه اتفاقی می‌افتد؟ ابتدا باید بفهمیم که ویروس کرونا چگونه تشکیل شده است. 

سه عنصر مهم دارد: یک هسته، جایی که اطلاعاتی را که برای آلوده کردن افراد جدید تکرار می‌کند، می‌یابیم.

یک لایه پروتئین، که به آن کمک می کند به سلول های ما بچسبد و در نهایت، محافظت از چربی.

این عنصر آخر جایی است که هنگام شستن دست‌هایمان، آب و صابون زغال بامبو وارد عمل می‌شود همانطور که Irene Lapuente توضیح می‌دهد ، صابون با لیپیدهای غشای محافظ هر ویروسی مخلوط می‌شود و آن را از بین می‌برد و باعث می‌شود قسمت محلول در آب ماده ژنتیکی را از بین ببرد این باعث می شود دست های ما از هر نوع ویروسی که می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد عاری باشد.

این فرآیند ساده که با شستن دست‌ها با آب و صابون آغاز می‌شود، می‌تواند عفونت‌های تنفسی مانند آنفولانزا ، برونشیولیت، سیاه سرفه ، سارس (سندرم حاد تنفسی شدید) یا ذات‌الریه را کاهش دهد که هر 15 ثانیه یک کودک را در جهان 25 درصد می‌کشد.

و در 50% اسهال دوران کودکی که سالانه باعث مرگ بیش از 500000 کودک می شود علاوه بر این، اسهال احتمال ابتلای کودکان به سوءتغذیه مزمن را افزایش می دهد که اغلب رشد آنها را متوقف می کند.

بنابراین شستن دست‌ها با آب و صابون یک حرکت ساده است که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و بهترین سلاح برای مقابله با هر ویروسی با ویژگی‌های کووید-۱۹ است.