قیمت بهترین زغال لیمو قلیان

زغال لیمو؛ یکی از انواع زغال های بسیار کاربردی در بین انواع بالایی از زغال ها است. برای تولید این زغال از سوزاندن تنه درخت مرکبات به خصوص لیمو استفاده می شود.

زغال لیمو نسبت به بسیاری از زغال های موجود؛ مثل زغال پسته و … ارزان تر است و اگر آن را به صورت عمده خریداری نماییم، بسیار اقتصادی تر هم می تواند باشد.

قیمت بهترین زغال لیمو قلیان

مشخصات زغال لیمو خوب چیست؟

مشخصات زغال لیمو خوب چیست؟

در حال حاضر ما دارای انواع بسیاری از زغال هستیم که هر کدام از آن ها می تواند کاربرد خاص خود را داشته باشد.

به عنوان مثال در درست کردن قلیان و یا در کباب زدن ما با انواع تخصصی از قلیان مواجه هستیم که یکی از کاربردی ترین آن ها زغال لیمو است. یکی از عمده مصارف زغال لیمو برای قلیان می باشد که نسبت به  زغال کبابی از دوام بالایی برخوردار است و حرارت بالایی را تولید می کند. همچنین گاز های سمی بسیار کم تری را هم از خود متصاعد می کند.

برای تعیین مشخصات یک زغال لیمو خوب و بررسی کیفیت آن، خواص مختلفی تعریف می شود و گرچه همه آن ها تا حدی با هم مرتبط هستند، اما به طور جداگانه اندازه گیری و ارزیابی می شوند. این عوامل مختلف کیفی در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

ذغال چوب تازه از کوره باز شده، حاوی رطوبت بسیار کمی است ، معمولاً کم تر از 1٪. جذب رطبت ناشی از رطوبت هوا به خودی خود سریع است و با گذشت زمان، افزایش رطوبت وجود دارد که حتی بدون خیس شدن باران می تواند رطوبت را حتی در ذغال چوب به خوبی به 5 تا 10 درصد برساند. هنگامی که ذغال به درستی سوزانده نشده باشد یا جایی که اسیدهای پیرولیزه و تارهای محلول در باران روی ذغال باشند، می توان رطوبت آن را تا 15٪ یا حتی بیش تر افزایش دهد.

رطوبت عاملی است که باعث کاهش ارزش یا کاهش گرمایش زغال چوب می شود. در جایی که ذغال لیمویی به صورت وزنی فروخته می شوند، داشتن رطوبت زیاد در آن به هچ عنوان اقتصادی نیست.

گفته می شود که ذغال سنگ با رطوبت زیاد (10٪ یا بیش تر) می تواند در هنگام سوختن در کوره، باعث ایجاد انفجار شود، که این امر بسیار خطرناک است و باید از آن پیش گیری شود.

 

بازرگانی خرید زغال لیمو قلیان

بازرگانی خرید زغال لیمو قلیان در سراسر ایران مراکز بسیاری هستند که به ارائه خدمات در این زمینه می پردازند و افراد می توانند براحتی به خرید زغال لیمو پرداخته و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند.

اما بازرگانی های فعالی هم داریم که به واردات و صادرات زغال لیمو می پردازند و از این راه نیاز بازار را تعدیل می کنند.