نرخ روز زغال کبابی در بازار سراسر کشور

نرخ روز زغال کبابی بر اساس نوع زغال متفاوت است. زغال به دو شیوه سنتی و صنعتی تهیه می شود.زغال که از سوختن ناقص مواد به دست می آیدبسته به شرایط مکان و منطقه ای که تولید در آنجا صورت می پذیرد کیفیت های متفاوتی دارد. در شیوه سنتی از روش های ساده تری استفاده می شود. مثلا در جهرم که زغال کبابی آن معروف است در تهیه زغال از شلتوک برنج استفاده می شود. اما در ر وش صنعتی می توان به جز چوب از مواد دیگر هم برای تهیه زغال استفاده کرد که خود باعث برتری و امتیازاتی نسبت به زغال سنتی برای آن است. زغال صنعتی یا بریکت برای مصارف کبابی هم استفاده می شود.  از انواع زغال کبابی می توان به زغال اکواریوم، انجیر، اکتیو اشاره کرد. در ایران زغال از چوب درختان میوه و مرکبات مانند انجیر، لیمو، بادام و اکالیپتوس تهیه می شود.
نرخ روز زغال کبابی در بازار سراسر کشور

قیمت یک کیلو زغال کبابی بسته بندی شده در بازار چقدر است؟

قیمت یک کیلو زغال کبابی بسته بندی شده در بازار چقدر است؟زغال کبابی در انواع سکه، مجلسی، قلمی و قهوه خانه ای به فروش می رسد. بسته به این که انواع زغال بسته بندی شده از چه چوبی تهیه شده باشد قیمت خرید زغال کبابی متفاوت است. قیمت هر کیلو زغال سکه از شش هزار تا نه هزار تومان و قیمت زغال قلمی از پنج هزار تا هشت هزار تومان است. زغال شکسته اکالیپتوس هر کیلو چهار هزار و پانصد تومان و قیمت زغال قهوه خانه ای هر کیلو شش هزار تومان است. زغال قهوه خانه ای بیشتر برای قلیان استفاده می شود و از نوع مرغوبتر است تا خاموشی نداشته باشد و مدت زمان بیشتری روشن بماند. امروزه مصرف این زغال به علت رایج شدن استفاده از قلیان بیشتر شده و در همه تفریح گاه ها و مراکز تفریحی خرید و فروش می شود. زغال لیمو مرغوبترین نوع زغال است که به عنوان زغال قلیان استفاده می شود.

عرضه کننده بهترین زغال تولید شده در کشور

عرضه کننده بهترین زغال تولید شده در کشوربهترین زغال ایرانی زغال لیمو ممتاز، زغال مجلسی ممتاز و زغال لیمو و بامبو قلیانی و زغال مرکبات شمال هستند. زغال صادراتی ایران در کشورهای همسایه طرفداران زیادی دارد و برای قلیان بهترین زغال ها خریداری و صادر می شود. زغال کبابی خارجی انواع زغال های چینی هستند که به صورت صنعتی یا زغال بریکت وجود دارند. بسته بندی زغال اهمیت زیادی در برند سازی و جلب توجه مشتری دارد. مثلا زغال گردو و زغال قلیانی سکه ای در بسته های چیپسی در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها عرضه می شوند. امروزه مراکز و فروشگاه های اینترنتی وارد بازار این محصول شده اند و با پیک رایگان این محصول را به سراسر نقاط کشور ارسال می کنند.

خصوصیات یک زغال کبابی خوب چیست؟

خصوصیات یک زغال کبابی خوب چیست؟زغال کبابی خوب زغالی است که دود نکند مدت زیادی روشن بماند و کمترین خاکستر را ازخود به جا بگذارد. زغال نباید بوی نامطبوعی موقع سوختن ایجاد کند. پرحرارت باشد و نیاز به باد زدن مداوم برای روشن ماندن نداشته باشد. برای کباب کردن سبزیجات و گوشت و مرغ از زغال فشرده استفاده می شود. زغال ها در کوره های زغال و دستگاه زغال ساز تولید می شوند. این که  از چه نوع چوبی و با چه قطر و میزان رطوبتی برای تهیه زغال استفاده شود در کیفیت زغال به دست آمده موثر است.

فروشگاه انواع زغال در مازندران

فروشگاه انواع زغال در مازندرانبیشتر کوره های تولید زغال در ایران در شمال و جنوب کشور و در حاشیه کوه
های زاگرس قرار دارند. در برخی کارگاه های صنعتی تولید زغال، از خاک اره
برای تولید زغال استفاده می شود. البته درختان جنگلی زیادی سالانه برای
تولید زغال قطع می شوند. زغال بلوط بهترین نوع زغال است ولی خرید و فروش
چوب بلوط ممنوع است و این امر باعث قاچاق چوب این درخت از جنگل های زاگرس
به مقصد کوره های زغال فشرده می شود.شرکت های مختلفی درشهرهای مختلف استان مازندران اقدام به فروش زغال یا شلتوک و سبوس برنج برای تهیه زغال می کنند.