آجر نسوز کف قابلیت تغییر رنگ را دارد

سازه های با آجر نسوز کف قدیمی ترین سازه ها هستند. این سازه ها با استفاده از واحدهای بنایی با ملات ساخته شده اند. واحدهای بنایی ممکن است:

آجر سفالی

بلوک های بتنی

کاشی های سفالی ساختاری

سنگ تراشی

آجر

آجر

آجر یک واحد مستحکم ساختمان با اندازه و وزن استاندارد است. تاریخچه آن به هزار سال پیش می رسد (تقریباً 7500 سال قبل از میلاد). آجرهای سفالی ساخته شده از خاک رس پخته شده.

ترکیب خاک رس در محدوده وسیعی متفاوت است. معمولاً رس ها عمدتاً از سیلیس (دانه های ماسه)، آلومینا، آهک، آهن، منگنز، گوگرد و فسفات ها با نسبت های مختلف تشکیل شده اند.

آجرهای سفالی دارای تراکم متوسط 125 pcf هستند. آجرها از آسیاب یا خرد کردن خاک رس در آسیاب و مخلوط کردن آن با آب برای پلاستیک ساخته می شوند. سپس خاک رس پلاستیکی قالب گیری، بافت، خشک شده و در نهایت پخته می شود.

آجرها در رنگ های مختلفی مانند قرمز تیره، قهوه ای تیره یا قهوه ای مات بسته به دمای آتش در حین ساخت تولید می شوند. دمای پخت برای تولید آجر از 900 درجه سانتیگراد تا 1200 درجه سانتیگراد (1650 درجه فارنهایت تا 2200 درجه فارنهایت) متغیر است.

از آنجایی که آجرهای سفالی یا آجرهای سوخته مستحکم، سخت، بادوام، مقاوم در برابر سایش و آتش هستند، بنابراین به عنوان مصالح سازه ای در سازه های مختلف استفاده می شود:

ساختمان ها

پل ها

پایه ها

قوس ها

پیاده رو (پیاده رو، خیابان ها)

کفپوش آجری

از آجرها می توان در رنگ ها، اندازه ها و جهت های مختلف برای به دست آوردن طرح های مختلف سطوح استفاده کرد. به عنوان یک ماده زیبایی شناختی از آجر می توان استفاده کرد:

در پیاده روها

به عنوان آجر روبرو

برای اهداف معماری

به عنوان یک ماده مقاوم در برابر آتش

نمونه هایی از این سبک معماری را می توان در دانمارک امروزی، آلمان، لهستان، و کالینینگراد (پروس شرقی سابق) یافت.

این سبک به رنسانس آجری تبدیل شد زیرا تغییرات سبک مرتبط با رنسانس ایتالیایی به شمال اروپا گسترش یافت و منجر به پذیرش عناصر رنسانس در ساختمان‌های آجری شد.

ویژگی‌های قابل شناسایی شامل سقف شیبدار یا مسطح کم شیب، نمای متقارن، ورودی‌ها و پنجره‌های طاق گرد، ستون‌ها و ستون‌ها و موارد دیگر بود.