برنج ضیغمی پاکستانی خلق و خوی انسان را آرام می کند

ارزش غذایی 100 گرم برنج ضیغمی پاکستانی پخته شده را بررسی کنید که 130 کالری دارد و حاوی 69 درصد آب، 2.4 گرم پروتئین، 28.7 گرم کربوهیدرات، 0.2 گرم چربی کل است که چربی اشباع شده 0.05 گرم است، چربی تک غیراشباع 06 گرم است.

چربی غیراشباع چندگانه 0.05 گرم، امگا 3 0.01 گرم و امگا 6 0.04 گرم با صفر چربی ترانس، شکر و فیبر است.

حقایق تغذیه ای در هر 100 گرم برنج:

130

کالری

0.3 گرم

چربی کل

1 میلی گرم

سدیم

35 میلی گرم

برنج

پتاسیم

28 گرم

کربوهیدرات کل

2.7 گرم

پروتئین

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج

0.01

کلسیم

1%

اهن

5 درصد

ویتامین B-6

3 درصد

منیزیم

در زیر به بهترین فواید سلامتی برنج اشاره شده است که می توانید با مصرف آن به دست آورید. شما می توانید صدها غذا را با استفاده از برنج درست کنید و به راحتی با مواد غذایی دیگر مخلوط کنید.

از آنجایی که انواع مختلفی دارد و هر برنج فواید سلامتی متفاوتی دارد. حتی برنج در برنامه های غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و بیمارانی که از مشکلات سلامتی خاصی رنج می برند نیز مصرف می شود.

برنج به تامین انرژی کمک می کند. برنج سرشار از کربوهیدرات است و انرژی کافی برای بدن فراهم می کند و به عملکرد طبیعی مغز کمک می کند. کربوهیدرات ها باید توسط بدن متابولیزه شوند و به انرژی کاربردی و قابل استفاده تبدیل شوند.

ویتامین‌ها، مواد معدنی و اجزای مختلف ارگانیک موجود در برنج، عملکرد و فعالیت متابولیک تمام سیستم‌های بدن را افزایش می‌دهند که باعث افزایش بیشتر سطح انرژی می‌شود.

برنج سفید و قهوه ای منابع خوبی برای انرژی هستند، حتی می توانید گلوله برنج درست کنید و با غذاهای مختلف متناسب با ذائقه و سلامتی خود اضافه کنید. حتی می توانید آب برنج مصرف کنید که منبع خوبی برای انرژی است.

فواید برنج قهوه ای برای چاقی. مصرف برنج به دلیل اینکه حاوی چربی مضر، کلسترول یا سدیم نیست، برای سلامتی بسیار مفید است. بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی متعادل را تشکیل می دهد.

سطوح پایین چربی، کلسترول و سدیم موجود در برنج نیز به کاهش چاقی و شرایط سلامت مرتبط با اضافه وزن کمک می کند.